Královský výhled z Roys Peak treku

Aneb 3 roční období na 1 treku!

Přijíždíme do Queenstownu na konci dne. Abychom v okolí Queenstownu našli večer free kemp, na město nám zbyla jen hodina času. Prošli jsme se centrem, dali si vánoční latté a šli se podívat k přístavu. Město bylo přeplněné lidmi, že si nebylo kde v restauraci sednout.

Asi jsme jediní na světě, koho Queenstown tolik nenadchnul. Možná to bylo počasím, možná tím, že jsme byli unavení a už se nám nechtělo nikde chodit, a nebo kombinace všeho. Věřím, že Queenstown toho nabízí hrozně moc k vidění, jen jsme neměli zrovna možnost to za hodinu prozkoumat.

Queenstown

Noc jsme strávili v kempu Lowburn Harbour, u jezera Dunstan. Kempování u jezera má většinou jednu velkou nevýhodu, vítr. Ani v tomto kempu to nebylo jinak. Stavět ohrádku kolem vařiče s utěrkami vlajícími nad hlavou, je proto úplně normální. Člověk si prostě zvykne na všechno (malý prostor, jeden vařič, vítr, studená voda, nebo bod varu až za půl hodiny).

Večeře hotová, nádobí umytý. Taky dokážete umývat nádobí jednou rukou, zatímco druhou si musíte pumpovat vodu? Obdiv pro všechny, co to dělají každý den, celý rok nebo celý život. Mě stačil měsíc a pár víkendů, nikdy už si nebudu stěžovat při umývání nádobí v normálních podmínkách! :D

Ráno vstáváme brzy, abychom byli co nejdříve sbalení a mohli vyrazit na parkoviště pod Roys Peak trekem. Je to jeden z nejznámějších treků na Zélandu, který se pyšní úžasnými výhledy na Wanaku a daleké okolí.

Po cestě na vrchol nás čekaly samé zatáčky, strmé stoupání a společnost nám dělaly ovce, kterých je na Zélandu více než lidí.

Vyšli jsme teple oblečeni a postupem stoupání jsme začali sundávat vrstvy. Bylo teplo a pofukoval příjemný vánek. Přibližně za polovinou cesty se ale počasí začalo zhoršovat, přibyly mraky a vítr přidal na intenzitě. Z krosny jsem opět vytáhla mikinu, bundu i čelenku.

Pomalu jsme si to šlapali po klikaté cestě a záviděli těm, kteří šli již z vrcholku dolů. (záviděli jsme jim úplně zbytečně, jelikož cesta dolů byla ještě horší než nahoru! :D)

Už jsem si nemyslela že cesta bude horší, ale počasí opět nezklamalo. Přes vrchol hory se přivalil šedý mrak, ze kterého začaly padat kroupy a sníh, bylo na čase vytáhnout zimní bundu.

Než jsme se vyškrábali na vrchol, mrak se rozplynul, a najednou bylo opět na mikinu.

Jsme tu! Zvládli jsme to. I přes čtyři puchýře, sněhovou průtrž a přemlouvání se, jsme zdolali Roys Peak.

Roys Peak track 1578 m.n.m.

Navštívené kempy a místa v okolí Wanaky

• Queenstown
  • Lowburn Harbour- free kemp se záchody, spousta volného místa na parkování
  • Roys Peak track- 16km, cca 6 hodin (zpáteční cesta)