Jezero Rotoiti a Christchurch

První mrazivá noc a romantika na vesnici

Nasedáme do Boba a jedeme víc do vnitrozemí, kde se začíná poměrně ochlazovat. Hory jsou vyšší a vyšší a vzduch chladnější. Přijíždíme do města St. Arnaud a zůstáváme v kempu Teetotal. Obloha se začala zatahovat, tak jsme si s vařením večeře museli pohnout. Vařit večeři pro dvě osoby na jednom vařiči v kufru auta, není vždy tak snadný jak jsem si to vysnila. Před odjezdem na Zéland jsem si představovala jak vařím vždy večeři při západu slunce, paprsky mi svítí do zad a vše je zalitý štěstím a sluncem. Jako vždy je realita po většinu času jiná, jako v tomto případě. Najednou se hrozně ochladilo, mokrý ruce od studené vody mi začaly mrznout, že jsem je přestala cítit a neměla jsem si je jak zahřát. Obloha se zatáhla a začalo pršet. Žádný paprsky ani západ slunce mě u vaření nedoprovázely, a byla jsem ráda, že jsme měli co jíst. Zalezli jsme si dovnitř auta a zachumlali se do deky. Poprvé jsme nechali mytí nádobí až na ráno.

Rotoiti v plné kráse

Noc v kempu Teetotal byla nejchladnější jakou jsme museli v Bobovi přečkat. Zachumlaní do spacáků a přikrytí peřinami jen se škvírkou na vzduch, jsme usínali při 3 stupních. Ráno bylo o pár stupňů více, ale ze spacáků se nám nechtělo. Nabalili jsme se oblečením, dali si Nesquik ke snídani a vyrazili na náš druhý trek! Vybrali jsme si Loop trek podél jezera Rotoiti. Počasí se nám nakonec umoudřilo, a tak jsme po cestě odhazovali vrstvy oblečení.

Testovací noc pro spacák

Po deštivé noci byl trek dost bahnitý a tak to nejvíce odnesly naše pohorky, nicméně jsme si cestu užili a byli jsme rádi, že už neprší. U infocentra jsme si dali rychlý oběd v podobě sendviče a přemýšleli jsme o plánu cesty. Původně jsme chtěli jet nejdříve na západní pobřeží a vrátit se východním, ale předpověď počasí na nadcházející týden byla nepříznivá a tak jsme změnili směr trasy, a jeli jsme směrem na Christchurch.

Navečer jsme se ubytovali ve vesničce Ward, ve stejnojmenném motelu/kempu. Po dlouhé době jsem se dostala k normálnímu sporáku, takže jsme měli k večeři chilli con carne. Po vydatné večeři jsme se šli projít vesnicí. Do té doby jsme toho viděli už hodně krásného: hory, jezera, vodopády, ale stejně nás nejvíce okouzlila vesnická podvečerní atmosféra. Podél silnice uprostřed ničeho se pásli ovce, ptáci cvrlikali jejich písničky, panoramata hor, kde zrovna zapadající slunce vytvářelo magickou a uklidňující atmosféru. Vůbec se nám nechtělo vracet zpět do kempu, byl to dokonalý podvečer.

Romantika ve Wardu
Kouzelná atmosféra při západu slunce na vesnici

Botanická zahrada a cvičení v trávě

Další den jsme dorazili do Kaikoury, která je známá tzv. ocean wild life, v podstatě zde můžete vidět tuleně,delfíny a velryby ve volné přírodě, ale zaplatíte si...My jsme nechtěli dávat 125 dolarů za plavbu lodí na velryby. Měli jsme ale štěstí a viděli jsme alespoň tuleně na pobřeží, jak dováději ve vodě a o kus dál dokonce skákající tři malé delfíny, i tak to byl zážitek.

Prošli jsme si městečko, dali si fish and chips, sedli si na pláž a užívali si hezké slunečné odpoledne. Kousek od Kaikoury byl kemp Peketa beach, kde jsme strávili další noc. Kemp byl hned u pláže a tak Luky šel zkusit štěstí do vln. Před večeří jsme si vytáhli karimatky a zacvičili jsme si  jógu při západu slunce. Prostě sen!

Ihned ráno jsme vyrazili do Christchurch, města zahrad. Navštívili jsme rovnou tu největší botanickou zahradu, kde se lidé vozili na gondolách nebo se procházeli zahradou s různými druhy růží. Chvíli jsme seděli na lavičce a relaxovali. Cestou zpět k autu jsme poznali i druhou část města, tu která ve mě zanechala zvláštní pocit. Christchurch je totiž také město, které si v letech 2010 a 2011 prožilo jedno z největších zemětřesení na Zélandu. Zemřelo při něm 185 lidí, na jejichž památku je postavena vzpomínková zeď/remembrance wall s fotkami zemřelých.

Památka na zesnulé z roku 2010 a2011
Botanická zahrada v Christchurch
Můžete se projet i na gondole

Po celém dnu chození jsme byli utahaní a tak jsme jeli do Ashburton kempu, pouze hodinu od Christchurch. Udělali jsme si večeři, zacvičili si, prošli se po kempu, který byl velký a rozsáhlý. Večer jsme pouze sledovali stáhnutý film Bez věcí nad věcí, nad kterým se člověk pobaví a zároveň zamyslí, jak málo věcí stačí ke štěstí.

Ashburton camp
Protahování a cvičení nesmí chybět když žijete v autě

Navštívená místa a kempy na východním pobřeží

• Městečko St. Arnaud- kemp Teetotal ($8 za jednoho/noc) loo toalety, hrozně moc sendflies!
  • Lake Rotoiti a Loop track (2,5 hodiny, nenáročný)
  • Vesnička Ward- A1 Ward motel and campground- malý ale hezký kemp ($15 za jednoho/noc)
  • Kaikoura-  Zajděte si na fish and chips do Coopers Catch
  • Peketa beach camp ($20 za jednoho/noc) velký neosobní kemp, nic moc toalety
  • Christchurch- Užijte si příjemnou procházku v botanické zahradě (volný vstup, parkování u bočního vchodu)
  • Ashburton holiday camp- velký a prostorný kemp s dobrým zázemím a hezkou okolní přírodou ($32 za 2 osoby/noc)